Ενιαίο Ταμείο στα ΜΜΕ

blog εκπρόσωπου της ΕΣΠΗΤ στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ

Τα ΜΜΕ για την έκθεση του ΟΟΣΑ και το αγγελιόσημο


• Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ (Γ.Μ.): Λειψό και μεροληπτικό το «σκονάκι» που αντέγραψαν οι ερευνητές του ΟΟΣΑ για το αγγελιόσημο. Εκτός από την Ελλάδα και την Αυστρία, φόρος επί των διαφημίσεων στα ΜΜΕ (και στο Διαδίκτυο) εφαρμόζεται επίσης στη Γαλλία -μάλιστα, η Γαλλία υποχρέωσε πέρυσι την Google να χρηματοδοτήσει με 60 εκατ. ευρώ ένα ταμείο «για τη μετάβαση του Τύπου στην ψηφιακή εποχή». Ανάλογη συμφωνία 5 εκατ. έκανε και το Βέλγιο, ενώ στην αναμονή για συμφωνία με Google, MSN και Yahoo είναι η Γερμανία, η Ιταλία, η Ελβετία και η Τουρκία. Ακόμη, ξέχασαν το «αγγελιόσημο» υπέρ του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας του Ν.3801/2009, το οποίο ρητώς ισχύει και για τις διαφημίσεις στο Διαδίκτυο (!). Δεν είδαμε επίσης καμία αναφορά στις «επιστροφές» και στον… ΦΠΑ που προσθέτουν οι διαφημιστικές εταιρείες στο αγγελιόσημο.

* Διαβάστε επίσης: Αγγελιόσημο: «συμβουλές» για κατάργηση από τον ΟΟΣΑ 

• Η ΑΥΓΗ: (Λίγη ειλικρίνεια για το αγγελιόσημο)  ο θεσμός του αγγελιοσήμου θα μπορούσε/μπορεί ακόμη να διασωθεί. Ακόμη και με προσφυγή, προσεκτική, όμως, στη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου σε παλαιότερες περιπτώσεις που αφορούν χώρες σαν τη Γαλλία και την Ιταλία, συστήματα που προσομοιάζουν με κοινωνικό πόρο (αυτός είναι ο πολιορκητικός κριός προκειμένου να ξηλωθεί το αγγελιόσημο), αλλά εμπεριέχουν το στοιχείο της κοινωνικοασφαλιστικής εισφοράς, μπορούν να “διασωθούν” από την αντιπάθεια με την οποία το κοινοτικό δίκαιο αντιμετωπίζει τους κοινωνικούς πόρους. Προϋποθέσεις είναι: α) να υπάρξει γνήσια -και γνήσια σημαίνει γνήσια- διάθεση της κυβέρνησης να το διαπραγματευθεί με ειλικρίνεια, β) περιορισμός του αγγελιοσήμου στο ύψος εκείνο και μόνο -το “και μόνο” σημαίνει και μόνο- που είναι αναγκαίο για την κάλυψη των πραγματικών κοινωνικοασφαλιστικών αναγκών του κλάδου, δηλαδή να γίνει το αγγελιόσημο αυστηρά ανταποδοτικό, και γ) απομάκρυνση από τον ρόλο του αγγελιοσήμου των μη ανταποδοτικών, κοινωνικοασφαλιστικά, λειτουργιών του (το τελευταίο σημαίνει ότι η χρηματοδότηση των συνδικαλιστικών οργανώσεων των δημοσιογράφων θα πρέπει να μετακινηθεί σε κάποια λογική εισφορών των μελών τους.) Α, ναι, θα πρέπει να γίνει και λίγη τεχνική δουλίτσα προκειμένου στις Βρυξέλλες να καταδειχθεί, με τρόπο που αληθινά να αντέχει στην τυχόν βάσανο του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, το διορθωμένο σχήμα του αγγελιοσήμου. …

• ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ (Δήμητρα Μανιφάβα): … Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται τέλος από τον ΟΟΣΑ στα τέλη και εισφορές που επιβαρύνουν τη διαφημιστική δαπάνη, τα οποία χαρακτηρίζονται στην έκθεση ως μοναδικά στον κόσμο (στην Ευρώπη τέλη στη διαφήμιση επιβάλλονται μόνο στην Αυστρία και το Ηνωμένο Βασίλειο). Η κατάργηση των τελών (φόρος 20% για τις τηλεοπτικές διαφημίσεις, αγγελιόσημο, καταβολή τέλους 2% στους δήμους) εκτιμάται ότι θα αποφέρει όφελος για τους καταναλωτές -καθώς η δαπάνη των διαφημιζόμενων δεν θα μετακυλίεται στις τιμές 1,8 δισ. ευρώ ετησίως. Σημειώνεται ότι για το αγγελιόσημο προτείνεται σταδιακή κατάργησή του σε ορίζοντα πενταετίας. …

• ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: Μέτρα κομμένα και ραμμένα για τα μονοπώλια. …Ζητείται ακόμη η κατάργηση των «κρατήσεων υπέρ τρίτων», όπως, για παράδειγμα, το «αγγελιόσημο», για το οποίο κάνει ειδική αναφορά, ή οποιαδήποτε άλλη κράτηση ισχύει σήμερα σε τιμές προϊόντων και υπηρεσιών, οι οποίες στηρίζουν ασφαλιστικά ταμεία ή άλλου τύπου δράσεις στον τομέα της Κοινωνικής Πρόνοιας. Δίνεται έτσι ένα ακόμα χτύπημα στην Κοινωνική Ασφάλιση. …

• euro2day.gr (Αλεξάνδρα Γκίτση): …Όπως δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης «είμαστε αποφασισμένοι να υιοθετήσουμε το 80% των προτάσεων διότι θεωρούμε πως θα έχει θετικό αποτέλεσμα στην αγορά και στους καταναλωτές»…

OOSA1

Στις προτάσεις του ΟΟΣΑ ζητείται μεταξύ άλλων να καταργηθούν όλοι οι δασμοί και φόροι υπέρ τρίτων. Μεταξύ αυτών το αγγελιόσημο (σ.σ. για το οποίο αναφέρεται ότι υπάρχει μόνο στη Φλόριντα και στην Αυστρία, αλλά κι εκεί είναι μόλις 5%).

• ΕΘΝΟΣ (Χρήστος Κολώνας): Όφελος 5,2 δισ. ευρώ ετησίως θα αποκομίσουν οι καταναλωτές με την άρση 66 εμποδίων από συνολικά 329 που εντοπίζει ο ΟΟΣΑ στην έκθεση του για τον ανταγωνισμό σε τέσσερις τομείς της ελληνικής οικονομίας: την λιανική, τη μεταποίηση των τροφίμων, τον τουρισμό και τα δομικά υλικά. Η μελέτη, που στοίχισε 900.000 ευρώ, παρουσιάστηκε από τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκη και τον γενικό γραμματέα του Οργανισμού Άνχελ Γκουρία και καταγράφει διατάξεις που εμποδίζουν τον ανταγωνισμό στη λιανική, τη μεταποίηση των τροφίμων, τον τουρισμό και τα δομικά υλικά. Ο κ. Γκουρία στη διάρκεια των δηλώσεών του τόνισε την αναγκαιότητα να προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις στην οικονομία, έκανε λόγο για «αξιοπρόσεκτες προσπάθειες» της ελληνικής οικονομίας κι εκτίμησε πως του χρόνου τέτοια εποχή θα υπάρχει ανάπτυξη η οποία θα συνεχίζεται μέχρι το τέλος του 2015. Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι θα νομοθετήσει μέσα στο επόμενο δίμηνο το 80% των συστάσεων που κάνει ο ΟΟΣΑ.

Ο υπουργός Ανάπτυξης έθεσε ως προτεραιότητες τις αλλαγές σε οκτώ προϊόντα και κλάδους:
1. Το φρέσκο παστεριωμένο γάλα, όπου όπως είπε πως μόνο στην Ελλάδα θεωρείται ως φρέσκο το παστεριωμένο γάλα με διάρκεια ζωής τις πέντε μέρες. Όπως είπε θα προχωρήσει σε αλλαγές που θα δίνουν πληθώρα επιλογών στους καταναλωτές. Ουσιαστικά θα καταργηθεί η υποχρέωση της διάρκειας ζωής των πέντε ημερών, την οποία θα προσδιορίζουν οι ίδιες οι επιχειρήσεις.
2. Το ψωμί, το οποίο, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης θα πωλείται πια με το ζύγι αλλά με προκαθορισμένα βάρη.
3. Τα απορρυπαντικά, όπου θα καταργηθεί η υποχρέωση της γνωστοποίησής τους κατά τις εισαγωγές των προϊόντων.
4. Στα καινούρια βιβλία θα επιτρέπονται εκπτώσεις υψηλότερες του 10% της τιμής.
5. Στα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα θα επιτραπεί η πώληση τους και στα σούπερ μάρκετ. Αν και ο κ. Χατζηδάκης προσδιόρισε πως τα προϊόντα θα καθορίζονται με απόφαση του υπουργείου Υγείας. Πάντως ο κ. Γκουρία έδειξε περιπτώσεις άλλων χωρών, όπου τα σούπερ μάρκετ πουλάνε φάρμακα, διαθέτοντας και φαρμακεία για τη συνταγογράφηση, ενώ οι αλυσίδες παρασκευάζουν και ιδιωτικής ετικέτας σκευάσματα.
6. Στο τσιμέντο θα καταργηθούν υποχρεώσεις, όπως για παράδειγμα, η χωρητικότητα των σιλό.
7. Στο εμπόριο ρούχων και παπουτσιών υπάρχουν περιορισμοί όπως η απαγόρευση εκπτώσεων στα καταστήματα στοκ και άουτλετ.
8. Στα ξενοδοχεία όπου υπάρχουν περιορισμοί στις χρήσεις.

• thepressproject.gr: … Κατάργηση εισφορών υπέρ τρίτων, που χρησιμοποιούνται κυρίως για τη χρηματοδότηση των συντάξεων. Κατάργηση αγγελιόσημου στις διαφημίσεις 20% σε εφημερίδες και 21,5% στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Το ποσό καταβάλλεται από τον αγοραστή της για τη χρηματοδότηση του Ταμείου Συντάξεων Προσωπικού Εφημερίδων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. … (διαβάστε και εδώ)

• bankingnews.gr (Ελένη Μπότα): Το «μπαλάκι» στο Υπουργείο Οικονομικών έριξε χτες ο Υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης για την κατάργηση των τελών υπέρ τρίτων και του αγγελιόσημου. Όπως ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης κατά την παρουσίαση της νέας μελέτης του ΟΟΣΑ για την αντιμετώπιση των στρεβλώσεων στην αγορά με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, τόσο η κατάργηση των 200 περίπου τελών υπέρ τρίτων όσο και του αγγελιόσημου είναι θέμα του Υπουργείου Οικονομικών. Από την πλευρά του το ΥΠΟΙΚ φέρεται έτοιμο να προχωρήσει στις καταργήσεις κατόπιν απαίτησης της τρόικας στο πλαίσιο της εξοικονόμησης των 3,2 δις. ευρώ. Ωστόσο όπως επισημαίνουν πηγές του ΥΠΑΝ στο bakingnews η δημοσιονομική διαχείριση του θέματος απαιτούν λεπτούς χειρισμούς καθώς εφόσον καταργηθούν οι εν λόγω επιβαρύνσεις θα δημιουργηθούν ταμειακά προβλήματα σε αρκετούς φορείς που θα πρέπει να ενισχυθούν απευθείας από τον προϋπολογισμό.

Τέτοιου είδους χρεώσεις υπέρ τρίτων είναι για παράδειγμα στο λογαριασμό της ΔΕΗ: Δημοτικά τέλη, Ειδικός φόρος κατανάλωσης, Ειδικό τέλος 5 τοις χιλίοις, Τέλος ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, Ειδικό τέλος ακίνητης περιουσίας, Ειδικό τέλος υπέρ της ΕΡΤ
Αλλά τέλη είναι: Τέλος ζύθου, Τέλη διαφήμισης, Τέλη κατάληψης κοινοχρήστων χώρων (τραπεζοκαθίσματα), Τέλος Ακίνητης Περιουσίας, Τέλος παρεπιδημούντων, Εισφορά υπέρ ΟΓΑ (σε χαρτόσημα), Εισφορά επί των έργων (αφορά εργολήπτες) για το ΤΣΜΕΔΕ, Εισφορά υπέρ του ταμείου νομικών, Αγγελιόσημο, Εισφορά στις τιμές των φαρμάκων υπέρ Φαρμακευτικού Συλλόγου, Φόρος δημοσίων θεαμάτων, Εισφορά 2% υπέρ της δασοκτονίας, Εισφορά υπερ ποδοσφαιρικών ομοσπονδιών, Τέλη υπερ Επιμελητηρίων, σωματείων και συλλόγων, Δασμοί για την ενίσχυση του ΕΟΤ

Προς κατάργηση και το  αγγελιόσημο
Στις προτάσεις του ΟΟΣΑ περιλαμβάνεται και η κατάργηση όλων των δασμών και φόρων υπέρ τρίτων. Μεταξύ αυτών είναι και το αγγελιόσημο, στο οποίο όπως αναφέρεται υπάρχει μόνο στη Φλόριντα και στην Αυστρία και φτάνει μόλις το 5%. Το θέμα του αγγελιοσήμου είχε τεθεί λίγο πριν από την υπογραφή του μνημονίου 2, αλλά οι εκδότες των εφημερίδων διαφωνούσαν. Επίσης, αντιτάχθηκε πως, σύμφωνα με τους ελληνικούς νόμους, το αγγελιόσημο δεν είναι «πόρος υπέρ τρίτων», αλλά «οιονεί εργοδοτική εισφορά» για την κάλυψη των ασφαλιστικών ταμείων. Η διαφορά είναι ότι οι ασφαλιστικές εισφορές των Ταμείων καλύπτονται από τη διαφημιστική αγορά αντί να τις αποδίδουν οι εκδοτικές εταιρείες. Οι εκδότες, με τη σειρά τους, είχαν αντιπροτείνει τη μείωση του αγγελιοσήμου από 20% σε 10% και την ανακατανομή του. Στο Μνημόνιο 2 αποφεύχθηκε η συγκεκριμένη αναφορά στο αγγελιόσημο και η υποχρέωση κατάργησης πέρασε με τη φράση «πόρων υπέρ τρίτων». Πλέον το θέμα της κατάργησης του αγγελιοσήμου ξανάρχεται στο τραπέζι αν και εκτιμάται ότι εάν θεσμοθετηθεί, αυτό δεν πρόκειται να γίνει άμεσα.

Advertisements

Written by gr.mme.observer

28 Νοεμβρίου 2013 στις 5:05 μμ

Αναρτήθηκε στις αγγελιόσημο

Tagged with