Ενιαίο Ταμείο στα ΜΜΕ

blog εκπρόσωπου της ΕΣΠΗΤ στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ

Τι αλλάζει στη διαφήμιση και τη λειτουργία των ΜΜΕ


Το τελικό κείμενο της τροπολογίας για τις διαφημιστικές εταιρείες και για τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ, όπως ψηφίστηκε την Τετάρτη 6 Αυγούστου 2014 από τη Βουλή:

 

Άρθρο πέμπτο

Απευθείας Τιμολόγηση Διαφημιζόμενων

Το άρθρο 12 του ν. 2328/1995 (Α΄ 159) τροποποιείται ως εξής:

α. Η παράγραφος 2 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Από 1.7.2015 η τιμολόγηση για τις πράξεις της παραγράφου 1 διενεργείται αποκλειστικά με τιμολόγιο που εκδίδει το Μέσο που καταχωρεί ή αναμεταδίδει τη διαφήμιση ή τη χορηγία προς τον διαφημιζόμενο. Εξαίρεση από τον παραπάνω κανόνα επιτρέπεται αποκλειστικά στις περιπτώσεις που οι διαφημιστικές και επικοινωνιακές ενέργειες διενεργούνται στο πλαίσιο σύμβασης διαφημιστικής και επικοινωνιακής προβολής που: α. είτε έχει συναφθεί το αργότερο μέχρι τις 30.6.2015, υπό την πρόσθετη προϋπόθεση ότι: (i) η σχετική σύμβαση έχει κοινοποιηθεί εγκαίρως στην οικεία φορολογική αρχή, όπως ορίζεται από τις οικείες διατάξεις, και (ii) σε κάθε περίπτωση, η διάρκεια ισχύος της λήγει το αργότερο μέχρι τις 30.9.2015,

β. είτε έχει συναφθεί από το Δημόσιο ή φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα σε συνέχεια διαγωνιστικής διαδικασίας της οποίας η Διακήρυξη έχει δημοσιευθεί μέχρι τις 30.6.2015.

Αν για την εξόφληση του Μέσου μεσολαβεί με οποιονδήποτε τρόπο διαφημιστής, αυτός ενεργεί ως εκπρόσωπος του διαφημιζόμενου, προς τον οποίο εκδίδονται και όλα τα νόμιμα παραστατικά. Παρατάσεις συμβάσεων που εμπίπτουν στο στοιχείο α΄ παραπάνω απαγορεύονται, ενώ παρατάσεις συμβάσεων που εμπίπτουν στο στοιχείο β΄ επιτρέπονται υπό τους όρους της νομοθεσίας για τη διαφημιστική προβολή του Δημοσίου και των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα.»

β. Η παράγραφος 3 αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Κάθε ραδιοφωνικός ή τηλεοπτικός σταθμός και κάθε εφημερίδα ή περιοδικό, που εδρεύει, εκπέμπει ή εκδίδεται σε οποιοδήποτε μέρος της Ελληνικής Επικράτειας, υιοθετεί ελεύθερα την εμπορική του πολιτική για την παροχή των πράξεων της παραγράφου 1, τηρώντας τη νομοθεσία περί ελεύθερου ανταγωνισμού. Κάθε τιμολόγιο που αντιστοιχεί στην καταχώριση ή τη μετάδοση συγκεκριμένου αριθμού πράξεων της παραγράφου 1, συγκεκριμένης έκτασης ή χρονικής διάρκειας, για ένα συγκεκριμένο διαφημιζόμενο, σε συγκεκριμένη κατηγορία σελίδων η ζώνης ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού προγράμματος και για συγκεκριμένη χρονική περίοδο (τουλάχιστον κάθε ημερολογιακό μήνα) και σε αυτό αναγράφονται η τιμή, η αξία της παρασχεθείσας υπηρεσίας και οι τυχόν εκπτώσεις που έχουν παρασχεθεί από το Μέσο. Εφόσον έχει υπάρξει συμφωνία προαγοράς χώρου ή χρόνου μεταξύ διαφημιζομένου και Μέσου, τότε το τιμολόγιο εκδίδεται με βάση τα προβλεπόμενα στη συμφωνία προαγοράς. Σε περίπτωση που από υφιστάμενες διατάξεις προβλέπεται η δωρεάν παροχή χρόνου ή χώρου για προβολή προεκλογικής δραστηριότητας ή άλλο σκοπό δημόσιας ωφέλειας, αυτή υπολογίζεται με βάση το χρόνο ή χώρο που υποχρεούνται να παρέχουν τα Μέσα.»

γ. Η παράγραφος 4 αντικαθίσταται ως εξής:

«4. (α) Η αμοιβή των διαφημιστών και των επιχειρήσεων που μεσολαβούν για την πραγματοποίηση των πράξεων της παραγράφου 1 βαρύνει αποκλειστικά τον διαφημιζόμενο και ουδέποτε το Μέσο.

(β) Οι διαφημιστές, οι επιχειρήσεις που μεσολαβούν για την πραγματοποίηση των πράξεων της παραγράφου και κάθε άλλο πρόσωπο που τυχόν βρίσκεται υπό κοινό έλεγχο με τους διαφημιστές ή ελέγχεται από αυτούς απαγορεύεται να λάβουν για την πραγματοποίηση των πράξεων της παραγράφου 1 οποιαδήποτε παροχή χρηματική ή σε είδος ή ακόμη και δωρεάν, επιστροφή, επιβράβευση (χρηματική ή μη) ή άλλη έμμεση ή άμεση αμοιβή από το Μέσο σχετικά με τις υπηρεσίες προβολής που παρείχε οποιοδήποτε Μέσο στον διαφημιζόμενο.

(γ) Κατ’ εξαίρεση των ανωτέρω, και μόνον αφού οι πράξεις της παραγράφου 1 έχουν ήδη τιμολογηθεί από τα Μέσα προς τους διαφημιζόμενους κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2, οι διαφημιστές ή οι επιχειρήσεις που μεσολαβούν για την πραγματοποίηση των πράξεων της παραγράφου 1, θα μπορούν να παρέχουν στο Μέσο κατόπιν έγγραφης συμφωνίας με αυτό, υπηρεσίες συγκέντρωσης πελατών και υπηρεσίες εξυπηρέτησης («after sales services»), όπως υπηρεσίες συγκέντρωσης και διαβίβασης των τιμολογίων της παραγράφου 2 από τους διαφημιζόμενους, στην οποία περίπτωση η διαχειριστική αμοιβή τους δεν θα υπερβαίνει ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) κατ’ ανώτατο όριο επί της αξίας των εξοφλημένων τιμολογίων εκάστου διαφημιζόμενου ανά ημερολογιακό έτος

δ. Στο τέλος της παραγράφου 5 προστίθενται τα εξής: «Η δωρεάν μετάδοση οπτικοακουστικών η ηχητικών μηνυμάτων κατά την περίοδο της ψηφιακής μετάβασης δυνάμει του άρθρου 14 του ν. 3592/2007 (Α΄ 161), για την ενημέρωση και ορθή πληροφόρηση του κοινού, εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και αποτελεί υποχρέωση των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών. Η μετάδοση των ανωτέρω μηνυμάτων εγκρίνεται από τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνιών με βάση συγκεκριμένο πρόγραμμα προβολής, δεν θεωρείται διαφήμιση, απαλλάσσεται της καταβολής αγγελιοσήμου και απαλλάσσεται κάθε φόρου, τέλους ή άλλης επιβάρυνσης

ε. Η παράγραφος 6 αντικαθίσταται ως εξής:

«6. Ο ειδικός φόρος, το αγγελιόσημο, ο ΦΠΑ και οι άμεσοι και έμμεσοι φόροι για τις πράξεις της παραγράφου 1, καθώς και ο ειδικός φόρος και το αγγελιόσημο για τις ανταλλακτικές συμβάσεις μεταξύ πάσης φύσεως Μέσων για την αμοιβαία προβολή τους, υπολογίζεται με βάση την τιμή που αναγράφεται στο τιμολόγιο, όπως αυτή προκύπτει μετά την αφαίρεση της τυχόν χορηγούμενης έκπτωσης. Στην περίπτωση των ανταλλακτικών συμβάσεων μεταξύ Μέσων, ο ΦΠΑ και οι άμεσοι και έμμεσοι φόροι υπολογίζονται με βάση την τιμή που αναγράφεται στο τιμολόγιο, όπως αυτή προκύπτει μετά την αφαίρεση της τυχόν χορηγούμενης έκπτωσης, η οποία έκπτωση, για τους σκοπούς υπολογισμού αυτών των φόρων, δεν μπορεί να υπερβαίνει ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) της αρχικής αξίας. Τα ανωτέρω εφαρμόζονται για πράξεις της παραγράφου 1 που αφορούν την προβολή επιχειρήσεων στις οποίες είτε οποιοδήποτε από τα Μέσα έχει συμμετοχή στο μετοχικό τους κεφάλαιο είτε που τελούν υπό κοινό έλεγχο με τα Μέσα όπου πραγματοποιούνται οι πιο πάνω πράξεις είτε ανήκουν μαζί με τα Μέσα σε όμιλο επιχειρήσεων, κατά την έννοια του άρθρου 42ε του κ.ν. 2190/1920, όπως ισχύει και της κείμενης νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί ενοποίησης οικονομικών αποτελεσμάτων εταιρειών, ως εκάστοτε ισχύουν.»

στ. Η παρ. 14 του άρθρου 12 του ν. 2328/1995, όπως διαδοχικά έχει αντικατασταθεί και συμπληρωθεί με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 19 του ν. 2644/1998 (Α΄ 233), του άρθρου 22 του ν. 3592/2007 (Α΄ 161) και του άρθρου 31 του ν. 3634/2008 (Α΄ 9), αντικαθίσταται ως εξής:

«14. Η παράβαση των διατάξεων του παρόντος άρθρου, εκτός των κυρώσεων και ποινών που τυχόν προβλέπονται από άλλες διατάξεις, επιφέρει επιπλέον και τις κατωτέρω κυρώσεις:

α. Σε περίπτωση παραβίασης από ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σταθμό επιβάλλονται και οι προβλεπόμενες από το άρθρο 4 του παρόντος νόμου διοικητικές κυρώσεις.

β. Σε περίπτωση παραβίασης από εφημερίδες, περιοδικά ή λοιπά έντυπα επιβάλλεται, με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού, χρηματικό πρόστιμο ύψους μέχρι πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ, το οποίο μπορεί να διπλασιάζεται σε περίπτωση υποτροπής. Ειδικότερα, για τις εφημερίδες σε περίπτωση που διαπιστωθεί κατ’ επανάληψη υποτροπή, μπορεί με απόφαση του αρμοδίου Υπουργού να επιβληθεί και η κύρωση της διαγραφής από την προβλεπόμενη στην παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 3548/2007 (Α΄ 68) υπουργική απόφαση με διάρκεια από ένα μήνα μέχρι ένα έτος, αναλόγως της συχνότητας των υποτροπών.

γ. Σε περίπτωση παραβίασης από διαφημιζόμενους ή διαφημιστές ή άλλες επιχειρήσεις που τυχόν μεσολαβούν για την πραγματοποίηση πράξεων της παραγράφου 1, επιβάλλεται με πράξη της οικείας Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας, χρηματικό πρόστιμο ίσο με το πενταπλάσιο του ποσού της διαπιστωμένης παράβασης, εάν διαπιστωθεί ότι αυτοί έλαβαν ή ωφελήθηκαν με οποιαδήποτε παροχή χρηματική ή σε είδος, δωρεάν ή μη, επιστροφή, επιβράβευση (χρηματική ή μη) ή άλλη έμμεση ή άμεση αμοιβή σχετικά με τις υπηρεσίες προβολής που παρείχε οποιοδήποτε Μέσο στον διαφημιζόμενο. Το ανωτέρω χρηματικό πρόστιμο επιβάλλεται σε καθέναν από τους υπεύθυνους διαφημιζόμενους ή διαφημιστές ή άλλες επιχειρήσεις ή παρένθετα πρόσωπα που τυχόν μεσολαβούν για την πραγματοποίηση της διαφήμισης, της χορηγίας ή της καταχώρησης ή καταστρατηγούν τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.»

 

Άρθρο έκτο

Ρυθμίσεις σχετικά με τη λειτουργία των ηλεκτρονικών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης

1. Στην περίπτωση β΄ της παρ. 7 του άρθρου 3 του ν. 3592/2007 (Α΄ 161) προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως εξής:

«Κατ’ εξαίρεση, και πάντοτε με την επιφύλαξη των διατάξεων του ν. 3959/2011, επιτρέπονται συμπράξεις μεταξύ επιχειρήσεων ηλεκτρονικών Μέσων (ενημερωτικών ή μη) της αυτής μορφής (τηλεόραση ή ραδιόφωνο) που συμβάλλουν στη μείωση του κόστους λειτουργίας των συμπραττουσών επιχειρήσεων και στην πραγματοποίηση οικονομιών κλίμακας, ιδίως μέσω της από κοινού αξιοποίησης οικονομικών πόρων, τεχνολογικών μέσων, μέσων παραγωγής και τεχνικού εξοπλισμού ή σχετικά με τη διαχείριση, παραγωγή, εκμετάλλευση ή διανομή προγραμμάτων ή περιεχομένου, τη συλλογή, διανομή και πρακτόρευση υλικού επικαιρότητας ή για την πρακτόρευση διαφημιστικού χώρου ή χρόνου για περισσότερα του ενός Μέσα, εφόσον δεν έχουν ως αντικείμενο ή ως αποτέλεσμα την παρεμπόδιση, τον περιορισμό ή τη νόθευση του ελεύθερου ανταγωνισμού.»

  1. Στο άρθρο 5 του ν. 3592/2007 προστίθεται παράγραφος 16 ως εξής:

«16. Η οργάνωση και λειτουργία, καθώς και ο επιτρεπόμενος έλεγχος, περισσοτέρων της μίας επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης ή/και ηλεκτρονικών ενημερωτικών ή μη μέσων, μπορούν να λαμβάνουν χώρα στο πλαίσιο ομίλου Μέσων μέσω συνδεδεμένων επιχειρήσεων κατά την έννοια του άρθρου 42ε του κ.ν. 2190/1920. Στο πλαίσιο της κοινής διεύθυνσης, και υπό τον όρο της μη παραβίασης των διατάξεων του ν. 3959/2011, τηλεοπτικοί ή ραδιοφωνικοί σταθμοί που βρίσκονται κάτω από κοινό έλεγχο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο παρόν άρθρο, θα μπορούν:

α. να χρησιμοποιούν από κοινού ή να ανταλλάσσουν πόρους, όπως διευθυντικά στελέχη και απασχολούμενο δυναμικό, εξοπλισμό, τεχνικές και άλλες διευκολύνσεις,

β. να προωθούν στο κοινό τα προγράμματα, τις υπηρεσίες και τις δραστηριότητες υπηρεσιών και δραστηριοτήτων των εταιρειών του ομίλου τους μέσω των ανακοινώσεων αυτοπροβολής του άρθρου 23 παρ. 3 του π.δ. 109/2010 ως ισχύει,

γ. να χρησιμοποιούν κοινές πηγές περιεχομένου, όπως ιδίως αρχείο οπτικοακουστικών παραγωγών, να προβαίνουν σε συμπαραγωγές και να συνάπτουν κοινές συμφωνίες για την παραγωγή ή χρήση περιεχομένου.»

  1. α. Η προβλεπόμενη από τη διάταξη του άρθρου 18 του ν. 4208/2013 (Α΄ 252) προθεσμία για την ολοκλήρωση της χορήγησης αδειών παρόχων περιεχομένου ψηφιακής ευρυεκπομπής παρατείνεται από τη λήξη της μέχρι τις 31.12.2014.

β. Από τη δημοσίευση του παρόντος και μέχρι τη χορήγηση αδειών παρόχου περιεχομένου επίγειας ψηφιακής 6ευρυεκπομπής κατά τις διατάξεις του ν. 3592/2007, οι ενημερωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 4208/2013, δύνανται να μεταβάλουν άπαξ το χαρακτήρα του προγράμματός τους σε μη ενημερωτικό με υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου τους που κατατίθεται στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (Ε.Σ.Ρ.) και συνοδεύεται από συνοπτική παρουσίαση του πρώτου εβδομαδιαίου προγράμματος με το νέο τους χαρακτήρα. Η μεταβολή ισχύει από την αρχή του ημερολογιακού μήνα που ακολουθεί την κατάθεση της υπεύθυνης δήλωσης. Το Ε.Σ.Ρ. καταχωρεί τις δηλώσεις μεταβολής και τις δημοσιεύει με ανάρτηση στην ιστοσελίδα του. Μετά τη μεταβολή του χαρακτήρα του προγράμματός τους, οι εν λόγω σταθμοί υποχρεούνται να πληρούν τις προϋποθέσεις που αντιστοιχούν στο νέο χαρακτήρα του προγράμματός τους.

  1. α. Η προβλεπόμενη από τη διάταξη του άρθρου 17 του ν. 4208/2013 προθεσμία για την έκδοση προκήρυξης με αντικείμενο τη χορήγηση αδειών ραδιοφωνικών σταθμών παρατείνεται από τη λήξη της μέχρι τις 31.12.2014.

β. Από τη δημοσίευση του παρόντος και μέχρι τη χορήγηση αδειών ραδιοφωνικών σταθμών κατά τις διατάξεις του ν. 3592/2007, οι ενημερωτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί που λειτουργούν νόμιμα, δύνανται να μεταβάλουν άπαξ το χαρακτήρα του προγράμματός τους σε μη ενημερωτικό με υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου τους που κατατίθεται στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (Ε.Σ.Ρ.) και συνοδεύεται από συνοπτική παρουσίαση του πρώτου εβδομαδιαίου προγράμματος με το νέο τους χαρακτήρα. Η μεταβολή ισχύει από την αρχή του ημερολογιακού μήνα που ακολουθεί την κατάθεση της υπεύθυνης δήλωσης. Το Ε.Σ.Ρ. καταχωρεί τις δηλώσεις μεταβολής και τις δημοσιεύει με ανάρτηση στην ιστοσελίδα του. Μετά τη μεταβολή του χαρακτήρα του προγράμματός τους, οι εν λόγω σταθμοί υποχρεούνται να πληρούν τις προϋποθέσεις που αντιστοιχούν στο νέο χαρακτήρα του προγράμματός τους.

  1. Στο άρθρο 3 του ν. 3592/2007 επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

α. Η παράγραφος 1 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Ως συγκέντρωση ελέγχου στην αγορά νοείται το ποσοστό επιρροής του κοινού από τα ενημερωτικά Μέσα κατά την έννοια της παραγράφου 5 του άρθρου 5 του νόμου αυτού, σε συνάρτηση με την ιδιοκτησία ή τη συμμετοχή σε ενημερωτικά Μέσα της αυτής ή και άλλης μορφής (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες και περιοδικά) στη σχετική αγορά ή στις επί μέρους σχετικές αγορές όπου δραστηριοποιείται το ενημερωτικό Μέσο ή τα ενημερωτικά Μέσα ενημέρωσης (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες και περιοδικά).»

β. Η παράγραφος 2 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Η διαπίστωση της συγκέντρωσης ελέγχου στο χώρο των ενημερωτικών Μέσων, κατά την έννοια της παραγράφου 1, λαμβάνει χώρα σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος και συμπληρωματικώς με τις διατάξεις του ν. 3959/2011 (Α΄ 93) περί ελεύθερου ανταγωνισμού, ενώ η διαπίστωση της συγκέντρωσης ελέγχου σε μη ενημερωτικά Μέσα λαμβάνει χώρα αποκλειστικά με τις διατάξεις του ν. 3959/2011.»

γ. Σε ολόκληρο το άρθρο 3 αντικαθίστανται οι λέξεις «μέσο ενημέρωσης» από τις λέξεις «ενημερωτικό Μέσο».

  1. Προστίθεται ακροτελεύτια φράση στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 5 του ν. 3592/2007:

«Τα μη ενημερωτικά Μέσα μπορούν να είναι γενικής ή ειδικής στόχευσης. Γενικής στόχευσης θεωρούνται τα μη ενημερωτικά Μέσα των οποίων το πρόγραμμα συγκροτείται από μη ενημερωτικό περιεχόμενο διαφόρων ειδών, όπως ιδίως από συνδυασμό εκπομπών μυθοπλασίας, γενικής ψυχαγωγίας, ντοκιμαντέρ και αθλητικές μεταδόσεις. Ειδικής στόχευσης θεωρούνται τα μη ενημερωτικά Μέσα των οποίων το πρόγραμμα συγκροτείται από μη ενημερωτικό περιεχόμενο συγκεκριμένης στόχευσης όπως ενδεικτικά εκπομπών μυθοπλασίας, μουσικής, αθλητικών μεταδόσεων, ντοκιμαντέρ.»

  1. Προστίθεται νέα παράγραφος 5 στο άρθρο 21 του π.δ. 109/2010 (Α΄ 190) ως εξής:

«5. Η μετάδοση διαφημιστικών μηνυμάτων, καθώς και μηνυμάτων τηλεπώλησης, για υπηρεσίες αστρολογίας ή/και μελλοντολογικών προβλέψεων, επιτρέπεται μόνο μεταξύ των ωρών 21.00 και 07.00. Δεν επιτρέπεται η τηλεπώληση τέτοιων υπηρεσιών μέσω χρονοθυρίδων του άρθρου 24 παράγραφος 1 του παρόντος.»

  1. Η παρ. 3 του άρθρου 23 του π.δ. 109/2010 αντικαθίσταται ως εξής: «Ανακοινώσεις που γίνονται από τηλεοπτικό οργανισμό για τα δικά του προγράμματα και δευτερεύοντα προϊόντα που παράγονται απευθείας από τα προγράμματα αυτά, καθώς και για τις λοιπές δραστηριότητες του τηλεοπτικού οργανισμού και αυτές των συνδεδεμένων κατά το άρθρο 42ε του κ.ν. 2190/1920 επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε Μέσα (ενημερωτικά ή μη), ενημερωτικές ή ψυχαγωγικές υπηρεσίες μέσω του διαδικτύου, παραγωγής και διανομής μουσικών ή/και οπτικοακουστικών έργων, τεχνική κατάρτιση για παροχή υπηρεσιών στους ανωτέρω κλάδους, καθώς και τα κοινωνικά μηνύματα, οι ανακοινώσεις χορηγίας και η τοποθέτηση προϊόντος, δεν προσμετρώνται στον ως άνω διαφημιστικό χρόνο. Οι ανακοινώσεις της παραγράφου αυτής δεν δύνανται να υπερβαίνουν τα τέσσερα (4) λεπτά ανά ώρα.

Εάν δεν εξαντληθούν τα τέσσερα (4) λεπτά, είναι δυνατή η μετακύλιση τυχόν αδιάθετων λεπτών αυτοπροβολής εντός του ιδίου μηνός, υπό τον όρο ότι η συνολική διάρκεια δεν θα ξεπερνά τα έξι (6) λεπτά την ώρα.»

Advertisements

Written by gr.mme.observer

6 Αυγούστου 2014 στις 11:17 μμ

Αναρτήθηκε στις νομικά θέματα

Tagged with

Ένα Σχόλιο

Subscribe to comments with RSS.

  1. Το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ σε ανακοίνωσή του σχολιάζει τις επιπτώσεις της τροπολογίας για τα ΜΜΕ και τις διαφημιστικές εταιρίες που ψηφίστηκε στις 5 Αυγούστου:

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΘΕΙΣΑ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ Μ.Μ.Ε.

    1. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.

    Με την τροπολογία που ψηφίστηκε την Τρίτη, 5 Αυγούστου 2014, η τιμολόγηση της διαφήμισης προς τον διαφημιζόμενο γίνεται απευθείας από το «Μέσο» (τηλεόραση, εφημερίδα), το οποίο διαμορφώνει ελεύθερα την εμπορική (τιμολογιακή) του πολιτική. Παύει να τιμολογεί η διαφημιστική εταιρεία. Καταργείται η αμοιβή επιβράβευσης (πριμ της διαφημιστικής εταιρείας) και κάθε άλλη άμεση ή έμμεση αμοιβή από το «Μέσο» προς τον διαφημιστή. Η αμοιβή του διαφημιστή θα βαρύνει αποκλειστικά τον διαφημιζόμενο και ποτέ το «Μέσο».

    Ειδικότερα, σχετικά με την νομοτεχνική βελτίωση (τροπολογία της τροπολογίας):

    Το νέο καθεστώς αρχίζει να ισχύει από την 1-7-2015 αντί της 1-1-2015, όπως προβλεπόταν αρχικά.
    Ο διαφημιστής, εκτός της αμοιβής, που θα λάβει από τον διαφημιζόμενο (κατόπιν ελεύθερης συμφωνίας), θα μπορεί να λαμβάνει αμοιβή (κατόπιν έγγραφης συμφωνίας) και από το «Μέσο» για υπηρεσίες συγκέντρωσης πελατών και υπηρεσίες εξυπηρέτησης (after sales services) σε ποσοστό, κατ’ ανώτατο όριο, 4% επί της αξίας των τιμολογίων που αφορούν έκαστο διαφημιζόμενο ανά ημερολογιακό έτος.
    Τέλος, όσον αφορά τη διαφήμιση τονίζουμε ότι με το νέο καθεστώς υπεύθυνος για την καταβολή του αγγελιόσημου καθίσταται ο διαφημιζόμενος και όχι ο διαφημιστής.

    2. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ.

    Με την προσθήκη στην παρ. 7, του αρθρ. 3 Ν. 3592/2007 (αρθρ. 2, παρ. 1 της τροπολογίας που ψηφίστηκε) εξακολουθεί μεν να απαγορεύεται η συγκέντρωση επιχειρήσεων υπό κοινό έλεγχο, εφόσον διαπιστώνεται η κατοχή δεσπόζουσας θέσης, επιτρέπεται δε στο εξής η σύμπραξη (καινοφανής όρος) Ηλεκτρονικών Μέσων της αυτής μορφής (τηλεόραση ή ραδιόφωνο) ακόμη κι αν αυτά κατέχουν δεσπόζουσα θέση με σκοπό την μείωση του κόστους λειτουργίας και την πραγματοποίηση οικονομιών κλίμακας. Μέσω της σύμπραξης θα μπορούν από κοινού να επενδύουν, να αξιοποιούν εξοπλισμό, να παράγουν ή να διανέμουν πρόγραμμα κ.α. Όλα αυτά υπό την μοναδική προϋπόθεση ότι δεν θα παρεμποδίζεται ή νοθεύεται ο ελεύθερος ανταγωνισμός. Ο σχετικός έλεγχος θα γίνεται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

    Απαλείφθηκε η διάταξη του άρθρου 2 παρ. 2 της ψηφισθείσας τροπολογίας, που προέβλεπε, ότι στο προσωπικό των 200 τουλάχιστον εργαζομένων, που έπρεπε να απασχολούν οι Τηλεοπτικοί Σταθμοί Εθνικής Εμβέλειας θα λαμβάνονταν υπόψη και το προσωπικό των συνδεδεμένων επιχειρήσεων του Ομίλου. Εάν «περνούσε» η διάταξη αυτή, θα επέφερε καίριο πλήγμα στην απασχόληση και θα άνοιγε το δρόμο σε μαζικές απολύσεις.

    Για να δοθεί άδεια μελλοντικά ιδιωτικού τηλεοπτικού σταθμού Εθνικής Εμβέλειας λαμβάνεται υπόψη, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, το κριτήριο απασχολούμενου προσωπικού. Με την αρχική μορφή της τροπολογίας (αρθρ. 2, παρ. 3) για το κριτήριο του προσωπικού θα λαμβανόταν υπόψη και το προσωπικό συνδεδεμένων επιχειρήσεων (έντυπα ή ηλεκτρονικά μέσα, ενημερωτικά ή μη καθώς και προσωπικό που δραστηριοποιείται σε εταιρείες παραγωγής). Η συγκεκριμένη διάταξη κατέστη δυνατό να απαλειφθεί.

    Καθιερώνεται η έννοια του Ομίλου συνδεδεμένων επιχειρήσεων ως φορέα οργάνωσης, λειτουργίας και ελέγχου Μ.Μ.Ε. ηλεκτρονικών ή μη.

    Στο πλαίσιο της κοινής διεύθυνσης, τηλεοπτικοί ή ραδιοφωνικοί σταθμοί του ομίλου θα μπορούν να ανταλλάσσουν ή να χρησιμοποιούν από κοινού προσωπικό. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται, δυστυχώς, ο κατακερματισμός της νομικής και πραγματικής έννοιας του εργοδότη, αφού πλέον αυτός θα μπορεί να είναι, ανά πάσα στιγμή, οποιοσδήποτε τηλεοπτικός ή ραδιοφωνικός σταθμός του Ομίλου. Η εν λόγω διάταξη, εκτός των αμέσως ανωτέρω είναικαι άστοχη νομοτεχνικά, καθώς ψηφίστηκε χωρίς να ληφθεί καμία πρόνοια για τα ασφαλιστικά θέματα τα οποία πιθανόν να προκύψουν.

    Τονίζουμε ότι αρμόδιο όργανο για τη διαπίστωση της συγκέντρωσης ελέγχου και της δεσπόζουσας θέσης στην αγορά ενημερωτικών μέσων είναι η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Δεν ήταν και δεν είναι αρμόδιο το ΕΣΡ.

    Μου αρέσει!

    gr.mme.observer

    8 Αυγούστου 2014 at 2:35 πμ


Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρέσει σε %d bloggers: